بنیاد حقوقی

تازه‌های نشر، نکاتی از کتاب‌های اساتید حقوق، اخبار حقوقی، آراء وحدت رویه، نظریات مشورتی، تازه‌های قوانین

بنیاد حقوقی

تازه‌های نشر، نکاتی از کتاب‌های اساتید حقوق، اخبار حقوقی، آراء وحدت رویه، نظریات مشورتی، تازه‌های قوانین

‍ در آمدی بر جامعه شناسی سیاسی خاورمیانه

‍ در آمدی بر جامعه شناسی سیاسی خاورمیانه

نگارش: دکتر خلیل الله سردارنیا

تعداد صفحات: ۳۱۷

قیمت: ۱۳،۰۰۰تومان

چاپ: بنیاد حقوقی میزان

•گزیده ای از مقدمه کتاب حاضر به قلم نویسنده محترم:

•شاید بتوان گفت منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا در بین مناطق گوناگون جهان از بالاترین اهمیت برخوردار بوده است به همین دلیل توجه بسیاری از تحلیل گران در منطقه و جهان را به خود جلب کرده و منابع زیادی در این باره به رشته تحریر در آمدند.

•وقوع انقلابات اخیر با عنوان بیداری اسلامی و بهار عربی در این منطقه در تونس، مصر، لیبی و یمن و استمرار آن در بحرین و برخی کشورهای منطقه، بیش از گذشته توجه تحلیل گران را به خود جلب کرده است و به نوبه خود تا حد قابل توجهی در اعتبار دیدگاه های گذشته تردیدهایی ایجاد کرده است.

•از دید بیشتر جغرافی دانان اصطلاح خاورمیانه به حوزه جغرافیایی گفته می شود که در حد فاصل مراکش تا عربستان و ایران قرار دارد و ۲۲ کشور را شامل می شود، برخی افغانستان و پاکستان را نیز جزو خاورمیانه می دانند.

•خاورمیانه شامل ۲۲ کشور با تنوعات قومی-زبانی، مذهبی، فرهنگی و تاریخی است که ۱۵ کشور به شیوه جمهوری و هفت کشور با نظام پادشاهی اداره می شوند. خاورمیانه به دلیل موقعیت منحصر به فرد استراتژیکی، ژئواکونومیکی و جغرافیایی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است؛ به همین دلیل از دیرباز به ویژه از سده ۱۹ به این سو، به شدت مورد توجه قدرت های اروپایی بوده است.

•از مباحث مهم در حوزه جامعه شناسی سیاسی خاورمیانه، و جود و استمرار تعارضات قومی-زبانی و مذهبی در قریب به اتفاق این کشورها و دیگری پایداری حکومت های اقتدارگرای سنتی و موروثی است.

•در این کتاب نگارنده بر این قصد نبوده که جامعه شناسی سیاسی تک تک کشورهای منطقه را مورد بررسی قرار دهد بلکه تلاش کرده که بخش قابل توجهی از موضوعات جامعه شناختی سیاسی منطقه با تاکید بر ظرف زمانی چهار دهه اخیر را در ۳ بخش

-بحران دولت ملت سازی و خشونت های قومی و مذهبی در منطقه

-تحلیل جامعه شناختی موانع دموکراسی در منطقه

-تحلیل جامعه شناختی جنبش ها یا انقلابات اخیر در خاورمیانه و شمال آفریقا ارائه کند.

صفحات نخست کتاب حاضر در قالب فایل pdf، به پیوست تقدیم می گردد.

•کانال رسمی بنیاد حقوقی میزان در تلگرام:

•شماره فروشگاه مرکزی جهت خرید:

02166467770

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.